Spotřebitelský test se už podle svého zájmu soustředí na názor spotřebitele, tedy koncového zákazníka. To znamená, že o „kvalitě výrobku“ rozhoduje sám spotřebitel? Co se většinou testuje? Testuje se to, co může samotný spotřebitel subjektivně vyhodnotit.
Například u krémů se hodnotí:
Vše se většinou hodnotí formou škalovacího dotazníku, kdy výše uvedená kritéria hodnotíte v rozsahu např. od 1 do 10. Takový test si můžete zorganizovat i vy sami. Zabere vám to určitý čas a potřebujete k tomu především skupinu dobrovolníků (nejlépe typických spotřebitelů), na kterých testování provedete.
Závěrem pak může být:
Obnovuje kontury obličeje 78%*
*Účinnost podle spotřebitelských testů na 90 ženách starších 40 let (při používání kombinace denního a nočního krému)
To znamená, že 70 žen z 90 se nezávisle shodlo na tom, že se dostavila obnova kontury obličeje. A u těch 20 se tak nestalo. 🙁
Naproti tomu klinický test se opírá o vědecké postupy a metody. Opět je vybraná skupina dobrovolníků. Budou-li se u nich např. měřit účinky krému na množství a hloubku vrásek, tak se pokročilými technologiemi změří a zaznamenají vrásky před používáním krému a následně v průběhu a na konci testovaného období. Testovaný dobrovolník pravidelně používá krém (případně sadu krémů) a chodí na „kontroly“ stavu jeho pleti. Výsledky takového testu jsou pak velmi přesné. Nespoléhají se na názor spotřebitele, ale na vědecké metody a měření. Díky tomu jsou klinické testy mnohem dražší a náročnější na zpracování získaných údajů.
U výrobku pak najdete tento výsledek:
Redukuje vrásky až o 33% – klinicky prokázáno*
*Klinicky testováno na 31 ženách po dobu 12 týdnů
V takovém případě si můžete být jistá, že se redukce vrásek bude zcela nepochybně týkat i vás.
MŮJ NÁZOR:
Já osobně důvěřuji více KLINICKÝM TESTŮM, už jen proto, že jsem původně vystudoval fyziku a tam jsme většinu věcí ověřovali právě pokusy. Výsledky klinických testů mě osobně více přesvědčí o kvalitě produktu, než obdobný spotřebitelský test.